Problémy se spánkem po extázi před více než 3 roky

Ahoj, spíše než odpovědi, hledám spíše směr. Před více než 3 lety jsem byl pod tlakem, abych vyzkoušel jednu tabletu extáze. Když tato pilulka kopli, všechno bylo v pořádku hodinu nebo dvě, dokud jsem nezačal těžké záchvaty paniky. Poté byl život velmi odlišný. O několik dní později se najednou objevilo mnoho duševních problémů, které jsem nikdy předtím neměl: citlivost na zvuk, úplná neschopnost usnout nebo opak toho, že spíte 16 hodin + denně a neustále jste unavení, bojíte se světla, lechtáte v žaludku atd. atd. Bál jsem se, že s tím zůstanu navždy, a moje příznaky se tak jen zhoršovaly.

Hledal jsem pomoc a byl mi podán přípravek Lexapro 10 mg. Dalo mi to uklidnění a naději a od té chvíle se problémy začaly velmi pomalu zlepšovat. Nyní jsem se dostal na 2,5 mg přípravku Lexapro a většina problémů se nikdy neobjevila znovu, kromě problémů se spánkem. Můj spánek není špatný jako dřív, ale většinou stále nemůžu dobře spát. Mnohokrát se probudím uprostřed noci. Můžu usnout, ale nemůžu spát. Ve dnech, kdy mohu dobře spát, se cítím skvěle. Ale dny, kdy nemohu spát, se cítím unavený a podrážděný a naštvaný na celou situaci. Od té doby, co jsem udělal extázi, se moje oči nemohly dobře dívat na televizor nebo monitor počítače a rychle jsem vytvořil červené pavučiny. Tyto pavučiny se do určité míry vyvinuly a od té doby zůstaly identické.

Zde je několik otázek, které mám:

1. Pokud mě v této situaci dostala 1 pilulka, určitě musí existovat nějaké léky, které mě z této situace mohou dostat?

2. Jsem stále na malém kousku Lexapra. Bylo to skvělé, musím říct, ale problém se spánkem není zcela vyřešen. Možná existuje jiný lék, který může pomoci dosáhnout lepších výsledků? Možná ani SSRI, ale jiná třída léků?

3. Dodnes si nejsem jistý, co se stalo v mém mozku v důsledku užívání této 1 pilulky. Jaké jsou možné příčiny? Mám snad nějakou poruchu, která se před ní nikdy neobjevila? Například úzkostná porucha nebo bipolární porucha nebo něco jiného takové povahy?

4. A konečně, pokud bych chtěl najít někoho, kdo má v této oblasti znalosti, kdo mi může pomoci poslouchat mě a dát mi vhodné návrhy (na jaké léky přejít, atd. Atd.), Tak kde najdu takového lékaře? Byl by to psychoterapeut nebo by to byl nějaký jiný typ pole? v podstatě, jaký typ doktora by o tom věděl nejvíce a nejvíce by mi za takových okolností pomohl?


Odpověděla Kristina Randle, Ph.D., LCSW 8. května 2018

A.

Děkujeme za vaše velmi konkrétní otázky. Odpovím jim v pořadí, v jakém jste se jich zeptali.

Pokud jde o první a druhou otázku, je možné, že by medicína pomohla, ale najít nějakou účinnou může chvíli trvat. Vyzkoušeli jste Lexapro, ale možná budete muset vyzkoušet jiné. Diskutujte o tom se svým ošetřujícím lékařem, který může určit, jaký lék nebo třída léků vám bude nejlépe vyhovovat.

Pokud jde o otázku tři, můžete prozkoumat, co dělá extáze s mozkem. To by vám mohlo poskytnout přehled o tom, co se vám stalo. Drogu, kterou jste užili, jste označili za extázi. ale opravdu nevíš, co bylo v té tabletce, kterou jsi vzal. Většina drog prodávaných na ulici není čistá; obsahují nejrůznější další chemikálie, aby zvýšily zisk. Zvažte epidemii lidí, kteří umírají na předávkování heroinem poté, co užili to, o čem věřili, že je heroin, ale ve skutečnosti to byl heroin protkaný slonovými sedativy a jinými nebezpečnými drogami. To jsou jen některá z mnoha nebezpečí užívání drog.

Pokud jde o otázku čtyři, mohla by vám psychoterapie pomoci, zejména při problémech se spánkem. Můžete se naučit nové způsoby relaxace a spánku s psychoterapií. Mohla by také pomoci hypnoterapie. Dalším nápadem je poradit se s odborníkem na spánek nebo mít spánkovou studii. Doufám, že to pomůže. Prosím buďte opatrní.

Dr. Kristina Randle