Podcast: Můžete se skutečně zotavit z bipolární nebo schizofrenie?

„Jsem na uzdravení z duševních chorob,“ je v našich kruzích běžná fráze. Jistě, duševní nemoc je nahrazena specifiky - schizofrenií, bipolární nebo depresí, abychom jmenovali alespoň některé - ale myšlenka, že se lidé považují za život bez symptomů duševní choroby, je běžná. Je to však pravda? Je zotavení vlastně věc? Nebo se všichni tito lidé klamou?

Gabe a Michelle o tom diskutují - a ještě více - v této epizodě filmu Bipolární, schizofrenický a podcast.

PŘIHLÁSIT SE A PŘEZKUM

"Obnova pro mě znamená trávit více času řízením mého života než řízením bipolární poruchy."
- Gabe Howard

To nejlepší z epizody „Recovery“

[1:40] Jsou Michelle a Gabe v uzdravení?

[4:30] Co je zotavení a odkud se tento termín vzal?

[7:00] Měli bychom hlídat jazyk nebo kontext obklopující duševní nemoci?

[11:00] Jaký je rozruch nad prvním jazykem člověka?

[16:30] Proč si myslíme, že se lidem slovo „zotavení“ nelíbí?

[19:00] Jaké slovo bychom místo toho měli použít, ne-li „zotavení“?

Počítačem vytvořený přepis k pořadu „Zotavení z bipolární nebo schizofrenie“

Poznámka editora:Pamatujte, že tento přepis byl vytvořen počítačem, a proto může obsahovat nepřesnosti a gramatické chyby. Děkuju.

Hlasatel: [00:00:07] Z důvodů, které zcela uniknou všem zúčastněným, posloucháte bipolární, schizofrenický a podcast. Tady jsou vaši hostitelé, Gabe Howard a Michelle Hammer.

Gabe: [00:00:20] Posloucháte bipolární, schizofrenický a podcast. Hlasitý je bipolární. A to jsem já. Jmenuji se Gabe.

Michelle: [00:00:27] Myslím, že nejsem tak hlasitý. Jsem Michelle. Jsem schizofrenik.

Gabe: [00:00:30] Nejste tak hlasitý. Není to tak, že nechcete být tak hlasitý. To je to, že mám tři sta liber, šest stop tři rámy, které vydávají hluk. A vy máte jako rám dvě stě liber, pět stop čtyři, abyste vydali hluk.

Michelle: [00:00:48] Soudíš mě podle velikosti mého těla? To je stigma, Gabe.

Gabe: [00:00:52] Ve skutečnosti ne, není. Ale ano. Ano. Ano jsem. Posuzuji vaši schopnost vydávat zvuky.

Michelle: [00:01:01] Ty nevíš, jak hlasitě dokážu být.

Gabe: [00:01:04] Vlastně ano. Naštveš se na mě a začneš pořád křičet. A vždy si v duchu říkám: „Díky bohu, že na mě nemá ústa, nebo bych měl potíže!“

Michelle: [00:01:14] Cokoli. Posouvat se.

Gabe: [00:01:16] O čem to mluvíme?

Michelle: [00:01:16] O čem to vůbec mluvíme? Právě jsme slyšeli hádky mezi sebou. Děláme dnes ještě něco?

Gabe: [00:01:23] Ne, nikdy nic nedosáhneme. Proto je pro nás podcasting tou nejvhodnější prací.

Michelle: [00:01:28] Protože nemůžeme nic dělat.

Gabe: [00:01:29] Nemůžeme, nemůžeme nic dělat. Nebyly.

Michelle: [00:01:31] Nemůžu nic dělat.

Gabe: [00:01:32] Nemůžeš nic dělat. Měli bychom začít znovu, protože to nejde dobře.

Michelle: [00:01:35] Ano.

Gabe: [00:01:35] [smích] Michelle, promluvme si o uzdravení. Jste v zotavení?

Michelle: [00:01:43] Říkám, že se zotavuji. Myslím, že se zotavuji. Myslíš si, že se zotavuji.

Gabe: [00:01:47] Počkej. Zastavme se hned na chvíli, OK. Říkáte, že se „zotavujete“, ale nevíte, co je „zotavení“. Tak proč to říkáš?

Michelle: [00:01:56] Myslím, že se cítím šťastný a spokojený a myslím si, že se všechno daří. Myslím, že kdybych nebyl v rekonvalescenci, mělo by to mentalitu, kterou jsem měl před pěti lety.

Gabe: [00:02:09] Ale nevíte, co je zotavení.

Michelle: [00:02:12] Definujte zotavení.

Gabe: [00:02:13] No, ne. Žádám vás, abyste definovali obnovení.

Michelle: [00:02:16] Nevím. Žít dobře. Nenechte své duševní nemoci narušit váš den opravdu negativním způsobem. Řekl bych, že se mi to už opravdu nestává. Je to uzdravení? Myslíte si, že je to zotavení?

Gabe: [00:02:30] Ano. Věřím, že jsem „v rekonvalescenci“ a „rekonvalescenci“ definuji jednoduše jako trávení více času životem než řízením bipolární poruchy, a to je vše. To je definice, kterou používám. A je to. Když Gabe Howard říká: „Jsem v uzdravení,“ myslím tím jen to, že trávím více svého života tím, že žiji svůj život, než zvládáním bipolární poruchy. Ale toto slovo je jako toto magicky mlhavé slovo, o které lidé bojují. Stejně jako lidé v komunitě duševního zdraví stále diskutují o tom, že „zotavení“ je správné slovo? Co znamená zotavení? Dokážete se někdy vzchopit? Měli bychom místo uzdravení říci „remise“? Jsou tu všechny tyto malé debaty. A pak lidé vyskočí a řeknou: „No, nevěřím, že uzdravení je možné!“ A pak to rozruší ostatní lidi, kteří říkají: „uzdravení je možné!“ A právě se to opravdu stalo bažinou. A ve skutečnosti neexistuje žádná definice. Myslím, že existují. Existují definice. Víte, že SAMHSA má definici. Národní institut duševního zdraví má definici. Skupiny vrstevníků mají definice. A Gabe Howard! Má definici.

Michelle: [00:03:37] To je pravda.

Gabe: [00:03:39] Ale opravdu všichni nesouhlasíme.

Michelle: [00:03:41] Musím dělat dobře, protože se mě mnoho lidí ptalo, jak se chovám jako já, i když jsem schizofrenik? A jejich členovi rodiny, který by také mohl mít schizofrenii, se nedaří tak dobře jako mně? Takže moje definice uzdravení, toho, jak dobře žít život se schizofrenií, tam má nějaký smysl. Pokud si lidé vždy říkají, jak se mi vede tak dobře. Nemyslíš?

Gabe: [00:04:04] Myslím si, že se zotavuješ, Michelle. A v mnoha ohledech si myslím, že celá tato debata o „zotavení“ je nesmysl. A to lidi dělá šílenými. Opravdu to páchne „člověkem první jazyk“. Poslouchejte, potřebujeme způsob, jak popsat, že se nám daří, a půjčili jsme si od komunity závislostí. Protože nikdy neřekli, že jsou „vyléčeni“ z drog a alkoholu. Říkají, že se „zotavují“ z drog a alkoholu. A pro ně je to trochu čistší, protože když se „zotavují“ z drog a alkoholu, znamená to, že jsou čistí. Znamená to, že aktuálně nepoužívají a získali si čas. Jsou tedy v rekonvalescenci, protože jsou například čisté už čtyři měsíce. Je to trochu těžší, protože se nedá dobře říct, že jsem čistý od schizofrenie.

Michelle: [00:04:45] Ano.

Gabe: [00:04:46] Jsem čistý od bipolární. Ale půjčili jsme si od komunity závislostí a odtud pochází i tento termín. A upřímně, dobře. Kdo to sere? Vadí mi, že do konce času nebudeme ztrácet čas policejními slovy.

Michelle: [00:05:07] Vždycky jsme policejní slova.

Gabe: [00:05:08] Když někdo říká, že se „zotavuje“, znamená to, že se mu daří dobře. A je to.

Michelle: [00:05:13] A co vysoké fungování?

Gabe: [00:05:15] To je odmítavý termín. Mohl by tedy vzniknout argument, že jde o urážku. Protože když říkáte, že někdo je „vysoce fungující schizofrenik“, ve skutečnosti tím říkáte, že je to člověk žijící se schizofrenií, kterému se daří dobře. Proč tedy nemůžete jednoduše říct: „To je člověk, kterému se daří dobře?“ Proč musíte tak nějak zařídit, aby to znělo tak, že ten člověk nedělá tak dobře, jak by mohl? Takže víte, že to páchá urážkou mě. Takže chápu, proč se o tomto pojmu vede nějaká debata. Ale výraz „v uzdravení?“ Jen nechápu, proč se kvůli tomu hádáme? Víme, co to znamená. Každý, s kým jsem kdy mluvil, „co pro vás znamená zotavení?“ Nebo proč se vám nelíbí slovo „zotavení?“ Vždy mají všechny tyto důvody. "Neexistuje lék." "Myslím, že remise by byla lepší." "Takto to nedefinuji." Nikdo tě nedělá.

Michelle: [00:06:00] Takže co když někdo mluví o vás a je rád: „Ach jo. Gabe - je bipolární. “ Budou si automaticky myslet: „Pane bože! Je bipolární! Je v pořádku?" Víš? Ale pak ten člověk, který o vás mluví, řekne: „Ach ne! Vede si velmi dobře. “ Jak by vás popsali? Gabe se „zotavuje?“ Gabe je „vysoce funkční?“ Gabe „žije dobře s bipolárními?“ Nebo Gabe, který nemá „problém se svým bipolárem? Co když vás někdo popisuje a zmíní se o tom, že máte duševní chorobu, ale chce lidem říct, že jsou s tím, že jste „vyplňte prázdné místo“?

Gabe: [00:06:33] A já bych tvrdil, že všichni byli v pořádku. Opravdu bych. Dokonce i vysoké fungování, které nebudu lhát, je to druh jednoho z těch pojmů, který mě tak štve. Už jsem to řekl v pořadu a řeknu to znovu; Myslím si, že lidé v Americe jsou idioti hlídající jazyk. Protože to, co bychom vlastně měli hlídat, je kontext. A já ti řeknu proč. Kvůli mé kamarádce Michelle Hammerové. Je mým podcastovým partnerem. Je to moje kamarádka. Miluji tě k smrti, Michelle. Dělám. A jednou jsi někomu řekl: „Měl bys pracovat s Gabem. Je to kurva blázen, ale budete ho milovat! “ To byla obrovská poklona. Ale, ale počkejte - neměla to být urážka? 1) řekli jste f-slovo a 2) pak jste mi říkali blázni. Myslím tím, co je s tebou? Jak jsi mohl? Ale chápu, chápu kontext. Dali jste tomu člověku vědět, že Gabe je kvalitní, Gabe je spolehlivý, Gabe odvede dobrou práci a Gabe je zábavná. To je vše, co jste tím mysleli. Byla to obrovská poklona. A pamatujte, že když mě vyhodili z práce, nebylo jediné slovo na místě. Řekli „duševní nemoc“. Řekli: „trpí bipolární chorobou.“ Řekli všechno jen tak; napsal to právník. Slova byla perfektní. V celé věci nedošlo k jediné urážce, kromě části, kde bylo uvedeno: „Gabe zde nemůže pracovat, protože je duševně nemocný.“ Ta část byla docela urážlivá.

Michelle: [00:07:58] Fuj.

Gabe: [00:07:58] Ale hej, alespoň neřekli, že „jsem byl bipolární!“ Takže teď jsem rád, že nemám zdravotní pojištění a práci. Vidíš, co tím myslím? Je to jen neuvěřitelná ztráta času. Myslím si, že lidé by měli mít možnost definovat uzdravení, jak chtějí. A poslouchejte, to také znamená, že lidé by měli mít možnost nesouhlasit. Protože pokud za mnou přijdeš, Michelle, a řekneš mi, že se „zotavuješ“ a dva měsíce nebereš léky a spíš na ulici, nesouhlasil bych s tebou. Myslel bych si: „Ne, Michelle. Nejste ‚na uzdravení '.“ A možná se mnou nesouhlasíte, a pak bych vám mohl pomoci. Pustil bych se do práce a snažil jsem se vás přesvědčit, že jste měli práci. Ale myslím si, že většina lidí, kteří se dohadují o „zotavení“, jsou ve skutečnosti jen argumentující sémantikou. Opravdu jsou.

Michelle: [00:08:46] Myslíte si, že to více argumentují lidé bez duševní nemoci?

Gabe: [00:08:50] Ve skutečnosti ne, a to je to, co se pokazilo. Myslím, že o to více argumentují lidé s duševním onemocněním, kteří se snaží, víte, bojovat, aby získali tento malý základ. A myslím, že to je částečně proto, že lidé s duševními chorobami mají tak malou základnu. Nejsme populární segment společnosti. Lidé nás neposlouchají. Nedržíme moc. Většina panelů, diskusí, zákonodárců atd. Mluví s lékaři. Mluví s rodinnými příslušníky. Velmi zřídka mluví s lidmi s duševními chorobami. Takže si myslím, že jsme šli po nízko visícím ovoci jako hnutí. Myslím si, že je opravdu, opravdu těžké přimět zákonodárce, aby nás brali vážně, a stojí to spoustu času, energie a peněz. Místo toho tedy budeme bojovat proti „stigmatu“. Takže je to mlhavé. Nebo se budeme hádat o „první jazyk člověka“, protože to je snadné. Můžete to udělat v sekci komentářů. Někdo něco zadá a vy napíšete, že se mýlí, nebo se budeme hádat, proč nejsem „v uzdravení“, jsem „v remisi“. Nebo nejsem „v remisi“, „žiju dobře“. Nevím, že duševní nemoc existuje tak, jak si myslíte, že existuje. Je to všechno sémantika. V nejlepším případě je to mlhavé.

Michelle: [00:09:57] Jsou to jen lidé, kteří se hádají.

Gabe: [00:09:59] Věřím, že ano. A znám opravdu dobré lidi - a to je věc, kterou chci říct. Znám opravdu, opravdu dobré lidi, kteří mají tento argument. To nejsou špatní lidé. To nejsou špatní lidé. To jsou lidé, které hrdě nazývám obhájci. Jedná se o lidi, na které jsem hrdý, že je mohu nazývat přáteli. Jsou to lidé, kteří kdyby mi právě teď volali a požádali mě, abych se postavil vedle nich a za něco bojoval, udělal bych to. Protože jsou neuvěřitelně silní a smysluplní lidé. Ale myslím, že ztrácejí čas. Dělám. A řekl jsem jim to. Myslím, že ztrácíš čas. Nedávejte energii na „první jazyk člověka“ nebo na „zotavení“ nebo na tato slova. Koho to zajímá?

Michelle: [00:10:40] Lidé, kteří si myslí, že první jazyk této osoby je největší problém. Jako, opravdu? Musí dostat své priority pod kontrolu. Jako, to je spodní část seznamu. Všechno ostatní, co se děje s duševními chorobami a problémy duševního zdraví, je mnohem důležitější než říkat slovo „schizofrenik“.

Gabe: [00:10:57] Myslím, že je to neuvěřitelně privilegované postavení. Tak se cítím. Mám pocit, že pokud jste bezdomovci, pokud nemáte přístup k lékařské péči, pokud nemůžete získat přístup k psychiatrovi, pokud nemůžete získat přístup k péči, kterou potřebujete k dobrému životu, všichni přijdou před sémantikou. Všichni přicházejí před slovy. Takže pokud máte všechny ty věci.

Michelle: [00:11:24] Víš, co je také zajímavé? Lidé, kterým jde o první jazyk této osoby? Znáte schizofrenii, skutečná výslovnost je schizofrenie.

Gabe: [00:11:34] Je to vůbec pravda?

Michelle: [00:11:35] Je to pravda. Takže každý, kdo mi to říká, že je to schizofrenie. Víte, ne na internetu, ale osobně? Můžete jim říct, že to ani nevyslovují správně.

Gabe: [00:11:43] Víš, co mě dostane? A já vím, já vím, nestřílejte na mě dýky, na každého, kdo to poslouchá, to dělá tohle. "Bipolární se píše B-I-P-O-L-A-R." Bipolární. Není napsáno B-I-dash-P-O-L-A-R. Bi dash polární. Ale tolik lidí to tak píše a já nevím proč. Možná je tam nějaké psaní, kde je to správné? Možná je to v jiné zemi správné? Nevím, ale z nějakého důvodu mě to vždycky přimělo chtít, jako bych se krčil. A důvodem, proč to vykládám, není urážet lidi, kteří to tak píší, protože, opět, možná mají pravdu. Nevím. Pokaždé, když to vidím tak napsané, osobně se Gabe Howard krčí a nikdy jsem to nevymyslel. Nikdy jednou. Protože když mi píší mluvit o bipolární poruše, je mi jedno, jestli to vyhláskují „W.“ Pokud vím, že mluví o bipolární poruše, dám jim odpověď. Nebudu urážet jejich psaní. Koho to zajímá? Lidé trpí. Přeji si na chvíli, aby si lidé mohli přečíst náš e-mail, Michelle. Jen zoufalství, zlomené srdce, hrůza. A pak, když někdo může mluvit s těmito lidmi, může mluvit se svými rodinami a uvědomit si, jak je to tam v prdeli, a přesto nabrat energii a chuť mluvit o tom, zda je „uzdravení“ tím správným slovem za to, že se máš dobře?

Michelle: [00:13:11] Myslíte si, že existuje lék? Protože si někteří lidé myslí, že existuje lék.

Gabe: [00:13:15] Ještě si nemyslím, že existuje lék. Ne. Myslím, že existují léčby. Myslím, že existuje zotavení. Myslím, že existuje remise. Myslím, že je tu wellness. Myslím, že dnes je na tom lépe než včera.

Michelle: [00:13:30] Ano, ale neexistuje lék.

Gabe: [00:13:31] Samozřejmě že ne.

Michelle: [00:13:31] Oba budeme po zbytek života užívat léky.

Gabe: [00:13:34] S lékařskou vědou, jak ji chápeme dnes, ano. Ano.

Michelle: [00:13:37] Řekl bych tedy, že neexistuje lék. Protože pokud musíte být léčeni po zbytek svého života, nejste vyléčeni.

Gabe: [00:13:43] Přesně.

Michelle: [00:13:43] Správně.

Gabe: [00:13:43] Takže jste v uzdravení.

Michelle: [00:13:45] Ano. Takže pak jste -

Gabe: [00:13:45] Ano.

Michelle: [00:13:46] Tady máš. Jste v zotavení. Jste vyléčeni.

Gabe: [00:13:49] To je vše? A je to? To jsou všechny prostředky pro zotavení?

Michelle: [00:13:50] Nemůžete se vyléčit, ale cítíte se dobře. Myslím, že se zotavujete.

Gabe: [00:13:54] No, už nechci používat „zotavení“. Chci použít „jste v tacos“.

Michelle: [00:13:58] „V tacos?“

Gabe: [00:14:00] Ano. Pokud říkáte, že jste „v tacos“, ukazuje to, že se vám vede lépe.

Michelle: [00:14:03] Cokoli. Myslím, že když říkáte, že jste „v hamburgeru“, je to vlastně lepší.

Gabe: [00:14:07] No, tím jsem se urazil.

Michelle: [00:14:09] No, mám rád hamburgery lépe než tacos.

Gabe: [00:14:11] No, mám rád tacos víc než hamburgery.

Michelle: [00:14:13] Tacos jsou vlastně falešné.

Gabe: [00:14:18] Po těchto komerčních zprávách se hned vrátíme.

Hlasatel 2: [00:14:20] Tuto epizodu sponzoruje BetterHelp.com. Bezpečné, pohodlné a cenově dostupné online poradenství. Všichni poradci jsou licencovaní a akreditovaní profesionálové. Cokoli sdílíte, je důvěrné. Naplánujte si bezpečné videohovory nebo telefonické relace, chatujte a textujte s terapeutem, kdykoli to budete potřebovat. Měsíc online terapie často stojí méně než jedno tradiční sezení tváří v tvář. Přejděte na BetterHelp.com/ a vyzkoušejte si sedm dní bezplatné terapie, abyste zjistili, zda je online poradenství pro vás to pravé. BetterHelp.com/.

Michelle: [00:14:51] Vítejte zpět. Mluvíme sémantikou.

Gabe: [00:14:54] No, hamburgery vám právě dává vláda, aby ovládly váš mozek.

Michelle: [00:14:58] Toto jsou sémantika. Jedná se o sémantiku a o tom nemůžeme polemizovat. To je sémantika.

Gabe: [00:15:03] Není to ani sémantika, je to nesmysl.

Michelle: [00:15:05] V tomhle bodě se dostávám.

Gabe: [00:15:06] Každý, kdo sedí a hádá se, co je lepší? Taco nebo hamburger? Jen ztrácejí čas. A pokud chcete ztrácet čas, je to v pořádku. Ale tvrdil bych, že pokud je vaším cílem zlepšit život lidí s duševními chorobami, a vaší primární příčinou je, zda je to „uzdravení“, či jste nestihli loď.

Michelle: [00:15:24] Pokud jste sociální pracovník a chcete mi říct, že slovo „schizofrenik“ je urážlivé, můžete tento podcast přestat poslouchat.

Gabe: [00:15:32] Nechci, aby přestali poslouchat. Chci jen, aby to znovu zvážili.

Michelle: [00:15:36] Fajn.

Gabe: [00:15:37] Myslím, není to to, co chceme? Ty a já o tom pořád mluvíme. Miluji to. Miluji to. Vím, že ne, protože jsi Michelle. Miluji dobře promyšlené argumenty o tom, proč jsme idioti. Dělám. Dělám. V některých ohledech se mi líbí víc než komplimenty. Poslouchej, miluji komplimenty. Oba milujeme komplimenty, ale sakra respektuji, protože to je to, co děláme. Michelle, jen se snažíme osvětlit lidi našemu způsobu myšlení. Jen se snažíme dostat své myšlenky do světa, aby o nich lidé mohli uvažovat a možná to způsobí změnu paradigmatu. Možná si více lidí pomyslí: „Panebože! Máš pravdu! Mám strach ze slova „uzdravení“, když jsou venku lidé bez domova! Začnu pracovat na této další věci a nebudu se tím tak trápit. “ A pak, když vyléčíme všechny ty ostatní problémy. Pak se můžeme starat o slovo „zotavení“.

Michelle: [00:16:30] Zní to dobře.

Gabe: [00:16:32] Myslíš si, že se tam někdy dostaneme?

Michelle: [00:16:36] Pokud se svět „vzpamatuje“ ze slova -

Gabe: [00:16:38] Ne! Ne! Ne! Ó můj bože! Nemůžu uvěřit, že jsi řekl uzdravený!

Michelle: [00:16:42] To je to, co říkám, musíte se vzpamatovat ze slova „zotavení“.

Gabe: [00:16:44] Myslíte si, že se lidem nelíbí slovo „uzdraveno“, protože si myslí, že vyvolává tento obraz, který se už nikdy nemůže vrátit? Protože lidé často říkají, že pokud jste v „zotavení“ nebo jste se „zotavili“, pak je to pryč. A protože to musíte zvládat každý den, možná proto je zotavení špatné slovo. Myslím, buďme spravedliví, vykouzlí v nich něco, co je činí nešťastnými. Je to ono?

Michelle: [00:17:11] No, myslím, pořád říkám, že jsem schizofrenik.

Gabe: [00:17:14] Ano. Já také.

Michelle: [00:17:15] Myslím [neslyšitelné], prostě nechápu, o co jde? Jsem schizofrenik. Pokud mě někdo popisuje, nemyslím si, že by mě popsal jako absolutně bláznivého blázna, nebo víte, kdo ví. Ale myslím, že řeknou, že jsem zajímavý, jsem schizofrenik. Možná by neřekli jako: „Ach, vzpamatovala se.“ Říkám: „Ach, žije se jí dobře.“ Víš, nemyslím si, že by o mě někdo řekl hrozné věci, které by mě popisovaly.

Gabe: [00:17:42] No, pokud ano, nemyslím si, že vás bude obtěžovat právě ta obnova. Pokud to někdo říká, víte, „Michelle je líná. Michelle nemůže pracovat. Michelle nevydělává dost peněz. Michelle je nedůvěryhodná. Nenechte Michelle blízko vašich dětí. “ To jsou věci, které by opravdu ublížily vašim pocitům.

Michelle: [00:17:56] Správně.

Gabe: [00:17:56] Ne, zda vás označují jako uzdraveného, ​​či nikoli. Myslím, že je třeba učinit bod, i když malý, který někdy lidé říkají „zotavení z bipolární poruchy“. „Z bipolárního systému“ trochu vykouzlí myšlenku, že bipolární systém je pryč. Je to jeden z důvodů, proč říkám, že jsem „v zotavení s bipolární“ místo „z“. Ale lidé by měli znovu vědět, co tím myslím. Neříkám, že nejsem bipolární; Jen říkám, že trávím více času životem než zvládáním nemoci. A to je přesně to, co říkají lidé z komunity závislostí. Neříkají, že jsou vyléčeni. Neříkají, že už nejsou alkoholici nebo narkomani, protože jsou - mluvil jsem s mnoha lidmi v komunitě závislostí a je jim jasné, že jsou stále alkoholici, ale jsou v zotavení z alkoholu, protože už X let jsou čisté. A myslím, že to je vše, co říkám.

Michelle: [00:18:56] Potřebujeme kontrolní seznam, který znamená „obnoveno“ a „neobnoveno?“

Gabe: [00:19:00] Možná. Je to kopec, na kterém chceme zemřít? Je to to, na čem chceme, aby komunita prosazující duševní zdraví pracovala?

Michelle: [00:19:08] Vím, že používáme slovo „zotavení“. Nevím, jestli je to nejlepší slovo, ale je to slovo, které používáme. Existuje lepší slovo k použití? Protože ten bychom mohli použít. Znáš lepší slovo?

Gabe: [00:19:18] No, tady je věc, myslím, že kdybychom to slovo změnili, existovala by celá skupina lidí, kterým se to slovo nelíbilo. Myslím, že vždy bude existovat nesouhlas a myslím, že to je to, čemu musíme rozumět. Existují lidé, kteří mají rádi slovo zotavení? Ano. Existují lidé, kteří nemají rádi slovo zotavení? Ano. Ale myslím, že největší skupinou jsou lidé, kterým je to jedno. To je jen slovo. Chápou, že to znamená „dělat dobře,“ a říkají: „Jsem v uzdravení s bipolární poruchou. Uzdravuji se ze schizofrenie. “ A vše, co se snaží formulovat, je, že se jim daří dobře. Kromě toho nemají žádnou hlubší myšlenku. A pokud slovo změníme, stále to budou ty tři skupiny.

Michelle: [00:19:56] Proč nemůžeme všichni bojovat stejně? Proč spolu bojujeme?

Gabe: [00:20:01] Přemýšlel jsem, že nejdelší dobu a myslím, že v některých ohledech proti sobě nebojujeme. Myslím si, že jsme všichni jedineční a všichni zpracováváme svět odlišně a chceme být slyšeni a pochopeni. A jak jsem již řekl, myslím, že někdy jdeme po nízko visícím ovoci. Protože pokud vás mohu přesvědčit, že slovo „zotavení“ není tím nejlepším slovem, pak jsem uspěl. Trochu jsem získal půdu pod nohama. Přesvědčila jsem vás o něčem, a to se cítí dobře, a to se cítí mocně, a to je snadné.

Michelle: [00:20:30] Pokud mi ale řekneš, že „zotavení“ není správné slovo, řekni mi slovo, kterým jej nahradím.

Gabe: [00:20:36] A každý člověk, se kterým jsem mluvil, má další slova. Chci, aby to bylo „odpuštění“. Chci, aby to byl „lék“. Chci, aby to bylo atd.

Michelle: [00:20:46] Mohu jen říct, že se schizofrenií dobře žiji?

Gabe: [00:20:48] Můžeš.

Michelle: [00:20:48] To rád říkám. To bude moje nová věc. Žiju dobře se schizofrenií.

Gabe: [00:20:53] Dobře. Znamená to, že se zotavujete?

Michelle: [00:20:56] Znamená to, že jsem v uzdravení, ale prostě nebudu říkat „uzdravení“, protože to z nějakého důvodu lidi naštve.

Gabe: [00:21:03] Někdy ano.

Michelle: [00:21:04] A z nějakého důvodu právě teď nechci lidi naštvat, což nedává smysl. To je velmi odlišné od mě.

Gabe: [00:21:08] Je to velmi odlišné od Michelle Hammerové. Je to na rozdíl od Newyorčana.

Michelle: [00:21:12] Nepřestanu říkat „schizofrenik“, a pokud řeknete: „Neříkejte, že jste schizofrenik. Řekněme, že máte schizofrenii. “ Řeknu: „Je to vlastně schizofrenie. Hlupáku.

Gabe: [00:21:22] To je Michelle Hammerová, která antagonizuje komunitu schizofrenie! Cesta!

Michelle: [00:21:28] [smích] Se schizofrenií se mi dobře žije.

Gabe: [00:21:32] Je život opravdu tím nejlepším slovem k popisu toho, co děláme?

Michelle: [00:21:36] Nejsme? Momentálně nejsme v životě? Jsme na světě? Jsme ve vesmíru? Jsme v galaxii Mléčná dráha?

Gabe: [00:21:43] Budu. Dávám přednost Snickersovi.

Michelle: [00:21:44] Opravdu.

Gabe: [00:21:47] Jo.

Michelle: [00:21:47] Máte rádi ořechy.

Gabe: [00:21:48] Baleno s arašídy.

Michelle: [00:21:49] Máte rádi ořechy.

Gabe: [00:21:54] To by měl říkat Kit Kat.

Michelle: [00:21:55] Tak mi dejte pauzu.

Gabe: [00:22:00] Zdravím roční období, všichni! Moc vám děkujeme za poslech. Nezapomeňte nám zanechat recenzi. Můžete přeskočit na store..com a koupit si velkolepé tričko „Define Normal“, které pomáhá podpořit show. Zanechte nám také recenzi na iTunes, Google Play, Stitcher, Spotify nebo kdekoli si ji stáhnete. Zanechte prosím komentáře na .com. Sdílejte to na Facebooku. Cokoli, co můžete udělat pro to, abyste získali první podcast od duševně nemocných lidí pro duševně nemocné do světa. Opravdu, opravdu bychom ocenili. S pozdravem roční období a uvidíme se příští týden, až si promluvíme o novoročních předsevzetích.

Michelle: [00:22:39] Obnova!

Hlasatel: [00:22:39] Poslouchali jste bipolární, schizofrenický a podcast. Pokud máte rádi tuto epizodu, nenechávejte si ji pro sebe! Přejděte na iTunes nebo do vaší preferované aplikace podcast a přihlaste se, ohodnoťte a zkontrolujte. Chcete-li pracovat s Gabem, přejděte na GabeHoward.com. Chcete-li pracovat s Michelle, přejděte na schizophrenic.NYC. Pro bezplatné zdroje duševního zdraví a online podpůrné skupiny přejděte na .com. Oficiální web show je .com/BSP. Můžete nám poslat e-mail na adresu [email protected]. Děkujeme za poslech a široce sdílejte.

Seznamte se s vašimi bipolárními a schizofrenními hostiteli

GABE HOWARD byl formálně diagnostikován s bipolárními a úzkostnými poruchami poté, co byl hospitalizován v psychiatrické léčebně v roce 2003. Nyní se zotavuje a je významnou aktivistkou v oblasti duševního zdraví a hostitelem oceněného podcastu Psych Central Show. Je také oceněným spisovatelem a řečníkem, cestuje po celé zemi, aby sdílel vtipný, ale poučný příběh svého bipolárního života. Chcete-li pracovat s Gabem, navštivte gabehoward.com.

MICHELLE HAMMEROVI byla oficiálně diagnostikována schizofrenie ve věku 22 let, ale nesprávně diagnostikována bipolární porucha ve věku 18 let. Michelle je oceněnou obhájkyní duševního zdraví, která se objevuje v tisku po celém světě. V květnu 2015 založila Michelle společnost Schizophrenic.NYC, řadu oblečení pro duševní zdraví, jejímž posláním je snižovat stigma zahájením rozhovorů o duševním zdraví. Pevně ​​věří, že důvěra vás může dostat kamkoli. Chcete-li pracovat s Michelle, navštivte Schizophrenic.NYC.

!-- GDPR -->